Click-to-call voor Windows

De meeste gebruikers kennen het probleem: je vindt een telefoonnummer op internet en moet het vervolgens alsnog zelf intoetsten om het te kunnen bellen. Met click-to-call is dit niet langer nodig. Click simpelweg op het telefoonnummer in de browser en Call!

Windows-gebruikers kunnen er via een paar eenvoudige stappen voor zorgen dat er een koppeling wordt gelegd tussen Windows-pc en het FirmTel-platform. Deze oplossing noemen we SIPTAPI.  Wanneer de koppeling tussen de pc en FirmTel is gelegd, kunnen gebruikers met een simpele click op een telefoonnummer (in een browser of bijvoorbeeld in Outlook) een gesprek opzetten.

Dit is wat er dan gebeurt:

  1. De gebruiker clickt op zijn Windows-pc op een telefoonnummer (de bestemming);
  2. Zijn telefoon gaat over;
  3. Hij neemt het gesprek aan en hoort dat verbinding wordt gemaakt met de bestemming;
  4. Het gesprek komt tot stand.

Dit werkt met vaste toestellen die zijn aangesloten op ons platform (zoals Yealink), maar ook met onze mobiele simkaarten. Gebruikers die over zowel FirmTel vast als mobiel beschikken, krijgen het gesprek aangeboden op beide apparaten.

SIPTAPI werkt verder met telefoonnummers op webpagina’s (zoals CRM- en ERP-systemen in de cloud), maar ook met lokale software zoals Microsoft Outlook.

Een uitgebreide beschrijving van hoe dit in te stellen vind je op: http://www.firmtel.nl/siptapi/

 

 

Aankondiging implementatie 097-nummers

Door het dreigende tekort aan 06-nummers heeft de overheid besloten dat 06-nummers niet meer gebruikt mogen worden voor mobiele datatoepassingen. Hiervoor is een nieuwe 12-cijferige nummerreeks geïntroduceerd die begint met 097. Dit kan impact hebben op jouw klanten.

Welke bestaande klanten krijgen hiermee te maken?

Alle klanten die momenteel via FirmTel een Data Only simkaart afnemen. Hieraan hangt momenteel een 06-nummer en dat moet dus gewijzigd worden naar een 097-nummer.

Wij zullen van 3 t/m 7 oktober deze nummers gaan omzetten. Hierdoor kan er een tijdelijke onderbreking zijn van minder dan een uur voor de betreffende Data Only simkaart. Jouw klanten merken daar hoogstwaarschijnlijk niets van. Op het nummer na, verandert er namelijk verder niets.

Voor klanten die op hun simkaart zowel gebruik maken van spraak als data verandert er niets: hieraan blijft alleen een 06-nummer gekoppeld.

Wat verandert er voor jou als FirmTel Solution Partner?

Bij het aanmaken van een nieuw abonnement op een simkaart zal straks in de FirmTel-portal gekozen moeten worden tussen óf Data Only óf Mobile. Een Data Only simkaart krijgt dan automatisch een 097-nummer, wat niet gebeld kan worden. Een Mobile simkaart krijgt een 06-nummer toegewezen wat wel gebeld kan worden.

Het omzetten van een Data Only simkaart naar een Mobile simkaart, of andersom, is straks niet meer mogelijk. De oude simkaart moet in een dergelijk geval geblokkeerd worden en een nieuwe simkaart aangemaakt.

Gepland onderhoud

Om voorgaande wijzigingen te implementeren rollen wij zaterdag 1 oktober a.s. een nieuwe versie uit van onze portal (simmp.firmtel.nl). Hierdoor kan de portal voor langere tijd niet beschikbaar zijn.

De voortgang van het onderhoud en eventuele verstoringen zijn te volgen op: http://status.firmtel.nl.

FirmTel Service Desk

service@firmtel.nl

079-2047777

Op vakantie met je Smartphone

Op vakantie met een smartphone

Het gebruik van mobiele data in het buitenland leidt helaas nog vaak tot onaangename verrassingen in de kosten. Daarom adviseert Firmtel om jouw klanten de volgende tips mee te geven:

  • Sluit een voordeelbundel af: Firmtel biedt 200 MB EU voor€ 10,- en 100 MB Global voor €50,-.
  • Verzoek medewerkers een app te installeren die het dataverbruik monitort. Waarschuw dat dataverbruik in het buitenland voor onverwacht hoge kosten kan zorgen (die niet worden vergoed). Bekijk hier de kosten voor roaming in het buitenland.
  • Blokkeer desgewenst roaming op de simkaarten van medewerkers. Nadeel: men kan dan ook niet meer bellen/gebeld worden in het buitenland.

 

Let op:

Porteringen niet mogelijk in het buitenland

Op de dag van een importering van een mobiel nummer moet de SIM kaart contact maken met ons netwerk in Nederland. Het kan zijn dat de medewerker in het buitenland is op de datum van portering. Mocht dat zo zijn, neem dan contact op met onze servicedesk om de porteerdatum te veranderen.

 

APN – Instellingen
Door het wisselen van mobiele netwerken in het buitenland kan het voorkomen dat de APN-instellingen uit het toestel verwijderd worden. In dit geval is het niet meer mogelijk om gebruik te maken van mobiele data.

Om weer online te komen kunnen deze opnieuw ingesteld worden met onderstaande gegevens.

iOS: Instellingen → Telefoon → Simapps → Roaming Services → INTL*
Android: kies APP ‘Sim Toolkit’
Windows: Instellingen → mobiel netwerk →  sim-toepassingen → Roaming Services → INTL*

 

Mobiele APN-instellingen

APN: 2apn.net

Gebruikersnaam: internet
Wachtwoord: internet

Controleer daarnaast via de SIM-toolkit die op het toestel geïnstalleerd staat of het profiel op International staat.

Voor Apple iOS hebben wij een kant en klaar APN-profiel die op een iPhone geïnstalleerd kan worden.
iOS:: klik hier om het APN-profiel voor iOS te downloaden

 

Voor vragen kunt u uiteraard contact met ons opnemen op 079 – 2047777 of service@firmtel.com.

Fileleed is het minste probleem

Volgens de ANWB neemt ook in 2016 het fileleed weer toe. Wij becijferden al eens eerder dat dit grapje het Nederlandse bedrijfsleven ruim een miljard euro op jaarbasis kost. Dat is nog afgezien van de frustratie die het mensen oplevert die in die files staan.

Mobiel werken kan hiervoor een oplossing zijn. Niet langer allemaal op hetzelfde moment in dezelfde file staan door werkzaamheden bijvoorbeeld (gedeeltelijk) vanuit huis of onderweg uit te voeren. Maar laat er geen onduidelijkheid over bestaan: de besparingen ten gevolge van verminderde files, vallen in het niet bij de productiviteitswinst die te behalen valt met mobiel werken.

Bekijk onze white paper over dit onderwerp getiteld “De Mobiele Werkrevolutie” die wij in januari 2014 al schreven en vandaag nog net zo relevant is als toen.

 

 

FirmTel wint Mobility Innovator 2015 Award

Tijdens een bijeenkomst in het Krasnapolsky hotel in Amsterdam, werden gisteren de Dutch IT-channel Awards uitgereikt. FirmTel ging aan de haal met de Best Mobility Innovator 2015 Award.

Onder het motto: “vaste telefoons de deur uit!” bieden we met FirmTel SENS een volledig mobiele telefooncentrale die dus ook werkt wanneer alléén gebruik wordt gemaakt van mobiele toestellen. Het unieke van SENS is dat telefooncentralefuncties geen internetverbinding meer nodig hebben, maar overal en altijd beschikbaar zijn waar een GSM-signaal is.

Wij zijn uiteraard erg blij met deze erkenning en vatten hem op als aanmoediging om door te gaan met het verbeteren van de mobiele bereikbaarheid van ondernemingen in het MKB.

Voor een ieder die op ons heeft gestemd: hartelijk dank!

FirmTel genomineerd voor Dutch IT-channel Award: Mobility Innovator of the Year 2015

Het stemproces voor de Dutch IT-channel Awards is gestart! Er kan via dutchitawards.nl gestemd worden op 48 genomineerden die zich dit jaar hebben weten te onderscheiden in de Nederlandse IT-channel business.

In de categeorie Mobility Innovator of the year zijn genomineerden: Check Point, Clevir Software Solutions en FirmTel.

De felbegeerde awards worden op donderdagavond 21 januari 2016 feestelijk uitgereikt tijdens het Dutch IT-channel Awards Nieuwjaarsgala 2016 in het NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky te Amsterdam.

Klik hier om op FirmTel te stemmen!


 

http://dutchitchannel.nl/541122/stem-op-de-dutch-it-channel-awards-mobility-innovator-of-the-year-genomineerden.html

P3: mobiele netwerk Vodafone beste van Nederland

FirmTel SENS, CARE en DATA maken gebruik van het beste netwerk van Nederland!

Vodafone heeft het beste mobiele netwerk van Nederland, dat concludeert internationale dienstverlener P3 communications in zijn Mobile Benchmark NL-rapport. Het rapport kijkt naar de prestaties en kwaliteit van de mobiele netwerken in Nederland vanuit het perspectief van de eindgebruiker. In het onderzoek zijn de netwerken van Vodafone, KPN en Tele2 meegenomen. P3 zegt geen resultaten van T-Mobile te kunnen laten zien, omdat deze tijdens de meetperiode in mei en juni 2015 bezig was met een grootschalige modernisering van het netwerk en dit geen eerlijke representatie zou opleveren.

P3 heeft onder meer gekeken naar het succesvol tot stand brengen en beëindigen van gesprekken en de spraakkwaliteit van gesprekken. Met betrekking tot spraakdiensten in grote steden laten Vodafone en KPN volgens de onderzoekers goede resultaten zien met succespercentages van respectievelijk 99 en 98,7 procent. Tele2 volgt met 98,1 procent.

Ook zijn datadiensten getest door te browsen naar de meest populaire webpagina’s en speciale testpagina’s, bestanden continu te up- en downloaden en video’s van YouTube af te spelen. Volgens P3 laten de resultaten zien dat de netwerken van Vodafone en KPN prestaties leveren met succesratio’s van in veel gevallen boven de 99 procent in grote steden, kleinere steden en onderweg.

Het is de eerste keer dat P3 een dergelijke test van mobiele netwerken in Nederland heeft uitgevoerd, in andere landen is het bedrijf al langer actief. Voor het onderzoek in Nederland zijn per netwerkbedrijf de gegevens van 200.000 gesprekken en bijna 30.000 datasessies verzameld, zowel in grote steden, kleinere steden, dorpen en op de weg. Volgens P3 scoren de netwerken van Vodafone en KPN in Nederland duidelijk beter dan netwerken in andere landen.

T-Mobile claimde gisteren (24 augustus) op basis van onderzoek van DIKW Consulting, dat zich weer baseert op Ookla speedtesten, voor het derde kwartaal op rij de snelste 4G-netwerksnelheid in Nederland aan te bieden. Volgens de operator biedt het gemiddeld de hoogste download- en uploadsnelheden ten opzichte van KPN en Vodafone in gebieden waar het zijn 4G-netwerk volledig heeft uitgerold.


 

Publicatie: http://www.telecompaper.com/nieuws/p3-mobiele-netwerk-vodafone-beste-van-nederland–1098762

Formule F: Telefonie is geen hogere wiskunde

Telefonie van FirmTel is geen hogere wiskunde. Het is zelfs zo eenvoudig dat je het op de achterkant van een bierviltje kunt uitleggen. Daarom organiseert Portland Europe samen met FirmTel meerdere seminars, webinars en trainingen voor nieuwe en bestaande resellers om samen aan succes te bouwen.

Houd de agenda van Portland in de gaten voor opkomende evenementen.

 

Formule F: Reseller Event

Telefonie van FirmTel is geen hogere wiskunde. Het is zelfs zo eenvoudig dat je het op de achterkant van een bierviltje kunt uitleggen. Vandaar dat wij samen met Portland Europe vandaag een reseller event hebben georganiseerd in de Maximus Brouwerij Utrecht. Het is voor alle partijen een interessante middag geweest waarbij het het nut van Telecom as a Service in een bestaand IT-dienstenportfolio aan het licht is gekomen.

Er zullen dit jaar meerdere events worden georganiseerd, houd de agenda van Portland Europe in de gaten.

Telecom-as-a-Service vooroordelen ontkracht

Managed Services Providers (MSP’s) hebben allerlei vooroordelen als het gaat om het incorporeren van telecomdiensten in hun bestaande portfolio. Zet de vijf grootste vooroordelen op een rij, en ontkracht ze.

1. Er is teveel keus
Over het algemeen is het voor MSP’s lastig de beste en meest complete telecomoplossing voor een klant te kiezen. Er zijn enorm veel aanbieders die vooral concurreren op prijs. Kijk daarom eerst naar de klant: wie is het en wat doet deze organisatie? Kies je een Telecom-as-a-Service-oplossing voor een klein adviesbureau met drie medewerkers? Of juist voor een middelgroot advocatenkantoor met negentig mensen? Ga daarbij na of de klant graag als eerste iets nieuws wil proberen (innovators), snel iets nieuws wil als een technologie zich heeft bewezen (early adopters), pas iets nieuws wil als de buurman het ook heeft (early majority) of pas iets afneemt als iedereen het al gebruikt (late majority). Voor elk van deze groepen zijn er telecomoplossingen die optimaal passen bij de situatie van de klant. Vraag hiernaar bij je telecomleverancier.

2. Onvoldoende telecomkennis
MSP’s zien vaak wel de kansen die Telecom-as-a-Service biedt, maar hebben het gevoel dat ze over onvoldoende telecomkennis beschikken om deze diensten te leveren en te ondersteunen. Kies voor een partner die deze kennis wel heeft. Zowel op het gebied van de gevestigde telecomdiensten – zoals gsm en de vaste lijn –, maar vooral ook op het vlak van VoIP en bellen via het web. Betrek de partner bij het complete traject: vanaf het eerste adviesgesprek en het uitbrengen van de offerte tot en met de implementatie van een telecomproject.

3. Te weinig personeel
MSP’s denken veelal dat ze onvoldoende medewerkers in huis hebben om – naast hun corebusiness – ook telecomdiensten te leveren en te ondersteunen. Dit is een misvatting. Er zijn namelijk volop telecomdiensten die eenvoudig zijn op te nemen binnen bestaande afdelingen, zoals de helpdesk (technische ondersteuning) en verkoopafdeling (commerciële ondersteuning, facturatie).

4. Onvoldoende marge
MSP’s zijn gewend aan marges van meer dan dertig procent. Bij het wederverkopen van telecomdiensten gaat het echter vaak om marges van ‘maar’ rond de tien procent. Hierdoor lijkt het voor hen niet interessant, ook al past het wel in hun dienstenportfolio. Toch is dit vooroordeel onterecht, omdat deze marges qua geldbedrag een stuk hoger zijn. Dit komt doordat de Average Revenue Per User (ARPU) voor (mobiele-)telecomdiensten al snel ligt tussen de veertig en vijftig euro per maand. Het is dus niet ongebruikelijk om maandelijks alleen al op het telecomverkeer vier of vijf euro per eindgebruiker te verdienen. Daarbij geldt dat MSP’s aan klanten  additionele diensten kunnen factureren, afhankelijk van de door de klant gewenste SLA. En dit voor installatie en beheer van de telecomdiensten en -hardware.

5. Risico van verstoorde klantrelatie
Als de klant vindt dat telecomdiensten niet naar behoren werken, dan loopt de MSP een afbreukrisico. Dat is begrijpelijk. Zorg er daarom altijd voor dat bij de klant duidelijk is wie de leverancier is van de telecomoplossing. Geen ‘white label’-oplossing dus, maar een transparante communicatie over de bedrijfsnaam. Hierdoor weet de klant wie men moet aanspreken in geval van problemen en loop je als MSP geen risico’s meer – die liggen bij de vendor.

Kim van Brugge, ceo Portland Europe


 

http://dutchitchannel.nl/529237/telecom-as-a-service-vooroordelen-ontkracht.html#.VV2zhgkUMY0.twitter