GSM-on-LAN

Persbericht: Big Brother kijkt mee. Maar wie nog meer?

Telecomoperator FirmTel introduceert vandaag een nieuwe dienst: GSM-on-LAN. Hiermee krijgen mobiele werkers veilig toegang tot het internet en hun bedrijfsnetwerk, ongeacht waar zij zich bevinden. Door de unieke samenwerking met IT-dienstverleners wordt deze technologie nu ook toegankelijk en betaalbaar voor het MKB.

Haarlem, 9 december 2013 – telecomoperator FirmTel introduceert vandaag een nieuwe dienst: GSM-on-LAN. Hiermee krijgen mobiele werkers veilig toegang tot het internet en hun bedrijfsnetwerk, ongeacht waar zij zich bevinden. Door de unieke samenwerking met IT-dienstverleners wordt deze technologie nu ook toegankelijk en betaalbaar voor het MKB.

Veilige mobiele toegang tot bedrijfsdata ondergeschoven kindje

We horen er de laatste tijd steeds vaker over: veiligheidsdiensten hebben met een druk op de knop toegang tot allerlei privacygevoelige informatie. Big Brother is watching you.

Maar wie kijkt er nog meer mee? En blijft het wel bij kijken?

Voor veel ondernemingen zijn deze vragen niet nieuw. Hun ICT-infrastructuur is er zelfs op ingericht: met zwaar beveiligde serverruimtes, stringente firewalls en strakke gebruikersrechten. Dit is niet voldoende wanneer de werkzaamheden ook mobiel plaatsvinden. Mobiele medewerkers maken namelijk doorgaans gebruik van onbeveiligde (mobiele) verbindingen met het internet en het bedrijfsnetwerk. Daardoor kan in principe iedereen met een beetje technisch verstand van zaken ook gewoon meekijken. En erger. FirmTel biedt hier een oplossing voor.

FirmTel CEO en medeoprichter Cees Quirijns: “Het is verbazingwekkend om te ervaren dat mobiele werkers -vanuit beveiligingsoogpunt- meestal nog in de spreekwoordelijke middeleeuwen leven. Binnen de vertrouwde muren van organisaties wordt strak de hand gehouden aan de aanwezige security standaarden, maar die zijn buiten het gebouw merendeels gewoon afwezig en onbekend. FirmTel biedt met GSM-on-LAN voor mobiele werkers een beveiligde, betrouwbare en betaalbare oplossing voor deze problematiek. FirmTel maakt de GSM namelijk onderdeel van het LAN van het bedrijf”.

GSM-on-LAN: de oplossing voor de beveiligingsproblematiek van mobiele werkers

Via GSM-on-LAN wordt al het GSM dataverkeer dus gerouteerd naar het bedrijfsnetwerk (LAN) van de klant. Het mobiele toestel fungeert daarmee hetzelfde als iedere andere PC op het bedrijfsnetwerk. Daarnaast profiteert het toestel van de daar aanwezige firewall en andere beveiligingsmaatregelen voor toegang tot bedrijfsinformatie en het internet.

GSM-on-LAN onderscheidt zich duidelijk van concurrerende oplossingen door gemak en beschikbaarheid. Quirijns: “Alternatieven, zoals VPN, zijn vaak te complex in gebruik of trekken de batterij van je smartphone leeg. Goed beveiligde WiFi-punten zijn niet overal voorhanden of vereisen omslachtige inlogprocedures. Met GSM-on-LAN speelt dit allemaal niet. Overal waar je mobiele data hebt, en dat is dus op ruim 98% van de plekken in Nederland, realiseer je met onze oplossing een veilige connectie naar je bedrijfsnetwerk en internet, zonder er als mobiele werker zelf nog iets extra’s voor te hoeven doen.

Gerealteerde informatie:

Persbericht: http://pers.firmtel.nl/66436-big-brother-kijkt-mee-maar-wie-nog-meer