BYOD Reglement

Persbericht: FirmTel introduceert BYOD Reglement

Ondernemingen gaan namelijk steeds vaker van vast naar mobiel. Met name het gebruik van eigen mobiele devices is populair. FirmTel juicht deze trend toe en biedt no-nonsense telecomoplossingen om hier op in te spelen.

De BYOD trend betekent wel dat men rekening moet houden met de nodige (juridische) implicaties. Er komen immers bedrijfsgegevens terecht op een device dat in eigendom toebehoort aan een medewerker. Dat kan tot ongewenste situaties leiden. Om die reden heeft FirmTel (mogelijke) gevolgen in kaart gebracht en vormgegeven in een Bring Your Own Device Reglement.

BYOD Reglement

“Ondanks de toename van BYOD op de werkvloer, hebben ondernemingen vaak geen, of onvoldoende, afspraken met hun medewerkers gemaakt, hoe hier mee om te gaan”, aldus Quirijns. FirmTel introduceert daarom een BYOD Reglement, waarin verschillende aspecten van BYOD goed geregeld worden tussen werkgever en werknemer.

Het Reglement werd ontwikkeld in samenwerking met Wille Donker Advocaten. “Dit Reglement moet gezien worden als een discussiestuk, niet als een blauwdruk. Uiteraard kan dit Reglement helemaal toegespitst worden op de gewenste werkwijze van een organisatie”, zo zegt mr. Berry van Lammeren van Wille Donker advocaten die het document samen met FirmTel ontwikkelde.

Lees hier het volledige persbericht: http://pers.firmtel.nl/67252-firmtel-speelt-met-haar-producten-in-op-byod-trend

Download hier het BYOD Reglement: http://www.firmtel.nl/BYOD