Op vakantie met je Smartphone

Op vakantie met een smartphone

Het gebruik van mobiele data in het buitenland leidt helaas nog vaak tot onaangename verrassingen in de kosten. Daarom adviseert Firmtel om jouw klanten de volgende tips mee te geven:

  • Sluit een voordeelbundel af: Firmtel biedt 200 MB EU voor€ 10,- en 100 MB Global voor €50,-.
  • Verzoek medewerkers een app te installeren die het dataverbruik monitort. Waarschuw dat dataverbruik in het buitenland voor onverwacht hoge kosten kan zorgen (die niet worden vergoed). Bekijk hier de kosten voor roaming in het buitenland.
  • Blokkeer desgewenst roaming op de simkaarten van medewerkers. Nadeel: men kan dan ook niet meer bellen/gebeld worden in het buitenland.

 

Let op:

Porteringen niet mogelijk in het buitenland

Op de dag van een importering van een mobiel nummer moet de SIM kaart contact maken met ons netwerk in Nederland. Het kan zijn dat de medewerker in het buitenland is op de datum van portering. Mocht dat zo zijn, neem dan contact op met onze servicedesk om de porteerdatum te veranderen.

 

APN – Instellingen
Door het wisselen van mobiele netwerken in het buitenland kan het voorkomen dat de APN-instellingen uit het toestel verwijderd worden. In dit geval is het niet meer mogelijk om gebruik te maken van mobiele data.

Om weer online te komen kunnen deze opnieuw ingesteld worden met onderstaande gegevens.

iOS: Instellingen → Telefoon → Simapps → Roaming Services → INTL*
Android: kies APP ‘Sim Toolkit’
Windows: Instellingen → mobiel netwerk →  sim-toepassingen → Roaming Services → INTL*

 

Mobiele APN-instellingen

APN: 2apn.net

Gebruikersnaam: internet
Wachtwoord: internet

Controleer daarnaast via de SIM-toolkit die op het toestel geïnstalleerd staat of het profiel op International staat.

Voor Apple iOS hebben wij een kant en klaar APN-profiel die op een iPhone geïnstalleerd kan worden.
iOS:: klik hier om het APN-profiel voor iOS te downloaden

 

Voor vragen kunt u uiteraard contact met ons opnemen op 079 – 2047777 of service@firmtel.com.